Wednesday 25 December 2013

Selain keluarga, rakan menjadi tempat bercerita

        Kehidupan di universiti merupakan zaman belajar yang sangat menyeronokkan dan tidak dapat dilupakan.. Zaman ni adalah zaman menerokai ke arah yang lebih jauh untuk menambahkan pengetahuan serta mengaplikasikan ilmu yang dipelajari sebelum melangkah ke alam pekerjaan..

        Di universiti, aku mendapat ramai kawan baru yang mempunyai pelbagai latar belakang dan watak yang berbeza.. Setiap seorang mempunyai kelebihan dan kelemahan yang tersendiri.. Tidak ada sempurna di atas dunia ini selain dengan izinNya..

        Setiap hari, aku belajar berkumpulan bersama rakan-rakan seperjuangan yang lain.. Dengan membuat belajar secara berkumpulan, kita dapat bertukar-tukar pandangan dan idea.. Dengan itu, otak kita akan berkembang dengan lebih baik serta dapat berfikiran secara rasional..

        Sambil belajar, kami selitkan dengan cerita-cerita yang bermaanfaat agar tidak berasa bosan kerana terlalu lama menelaah buku.. Masing-masing dengan ceritanya yang tersendiri, ada yang kelakar, sedih dan cerita yang seram..

        Dengan ini, secara tidak sedar aku dapat mengurangkan sedikit kesedihanku terhadap pemergian arwah abah.. Jika tidak, aku sering terfikir tentang arwah abah.. Kehadiran rakan yang sangat memahami membuatkan aku sentiasa bersyukur kepada Allah.. Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan.. InsyaAllah :)

       

No comments:

Post a Comment