Wednesday 25 December 2013

Menenangkan fikiran..

        Aku bersama-sama rakan sering pergi ke Putrajaya untuk meluangkan masa bersama di samping dapat menenangkan fikiran setelah penat menelaah buku.. Kalau tidak ke Alamanda kami akan ke masjid Putra kerana di situ adalah tempat yang cantik.. Melihat masjid yang cantik membuatkan hati kami berasa tenang..

         Kenderaan kami ke sana adalah dengan menaiki kereta.. Kalau tak ada kereta sendiri kami akan menyewa kereta dan berkongsi wang untuk bayar duit kereta sewa.. Duit boleh dicari tapi persahabatan itu susah nk cari..

         
 
 
         Kadang-kadang kami memikirkan persahabatan di peringkat university adalah lebih bermakna kerana masing-masing dah boleh berfikiran secara matang.. Jika hendak membuat keputusan kami pasti akan memikirkan perancangan yang terbaik untuk setiap penyelesaian..
 
         Jika kami keluar bersama-sama untuk melihat dunia luar universiti, kami meneroka dengan lebih luas tentang keadaan semasa.. Tidak semata-mata duduk di bilik dan menelaah buku sehingga pagi.. Sedikit sebanyak kami dapat menghafal jalan di sekitar Selangor ni jika ada ahli saudara yang ingin berkunjung di sini terutamanya yang dating dari jauh..
 
         Permandangan di Putrajaya sangat cantik kerana di sekilingnya dipenuhi dengan bangunan kerajaaan.. Selain itu, terdapat banyak taman-taman rekreasi untuk aktiviti beriadah.. Ia sangat sesuai untuk meluangkan masa dengan keluarga tercinta.. Secara tak langsung hubungan kekeluargaan semakin erat..
 
         Apabila aku meluangkan masa bersama rakan-rakan, segala permasalahan aku hilang dan merasa lapang di fikiran.. Selain keluarga, rakan juga tempat aku mengadu dan rakan juga sentiasa ada di sisi semasa di universiti kerana keluarga berada jauh di kampong.. 

No comments:

Post a Comment