Thursday 26 December 2013

Khas buat seorang TEMAN :)

     Teman adalah seseorang yang mahu menunjukkan di mana letak kesalahan, bukan seseorang yang membicarakan di belakang dan membiarkan tetap dengan kesalahan yang telah buat tanpa tahu apa yang salah..

     Teman adalah seseorang yang tidak menumbuhkan perasaan negative dalam hati dan fikiran.. Teman juga seseorang yang menegur lalu mengatakan bicarakan tentang orang lain..

     Teman adalah seorang yang tidak membiarkan menghabiskan waktu dengan sia-sia untuk sekadar sembang tanpa makna.. Teman adalah seseorang yang tidak pernah berbicara kasar dan mempenagruhi untuk ikut bercakap kasar.. Teman adalah seorang yang ingin menjadi lebih baik.. Teman adalah seseorang yang membuat berfikir positif dan tidak berprasangka buruk terhadap orang lain..

     Tentang TEMAN..
- Teman adalah manusia biasa yang tidak akan terlepas dari salah dan lupa.. Teman yang baik adalah teman yang mahu berbesar hati meminta maaf jika salah dan memaafkan kesalahan teman yang sudah berbuat salah.. Teman itu bererti seseorang di luar diri kita yang telah mengenal kita.. Teman adalah seorang yang tidak membuat kita merasa buruk juga tidak membuat kita menjadi buruk..



No comments:

Post a Comment