Thursday 26 December 2013

Keistimewaan oat

    Tahukah kalian oat boleh membantu merendahkan tahap kolestrol dan aku juga suka makan oat di waktu pagi.. Penjagaan jantung yang sihat bermula daripada pengambil makanan yang seimbang dan kurang kolestrol.. Mulakan penjagaan jantung kita dengan menambahkan oat ke dalam diet harian anda seperti yang disyorkan oleh pakar kesihatan..

     Hanya dua sudu besar serbuk oat bran, pengguna dapat menikmati kebaikan oat dan ciri pengurangan kolestrol dengan mudah..

Khasiat Oat
     Oat merendahkan tahap kolesterol dalam badan ialah Oat Beta-Glukan, sejenis serat larut air.. Serat ini membentuk gel dalam saluran pencernaan untuk mengikat kolesterol yang berlebihan dan lemak dalam perut dan menghalangnya daripada diserap tubuh..
 
     Oat Beta-Glukan terbukti secara klinikal bermanfaat untuk kesihatan jantung.. Selain mengawal paras LDL dan kolesterol keseluruhan , ia juga membantu mengawal kencing manis dengan memperlahankan kadar penyerapan gula ke dalam saluran darah dan membantu pengurusan berat badan dengan kandungan serat larut tinggi , system pencernaan dan menggalakan pembiakan bakteria baik..
 
     

No comments:

Post a Comment